Een ding is zeker: mensen zullen altijd moeten eten. Toch moet je een onderscheidend karakter hebben om ervoor te zorgen dat consumenten jouw product of dienst herkennen. Door food marketing in te zetten voor jouw food onderneming zorg je ervoor dat mensen jouw product herkennen en kopen. Wij geven je een aantal tips voor foodmarketing!

Zorg voor unieke content

Voor foodcontent geldt hetzelfde als voor alle andere content. Wees uniek en onderscheidend in je marketing. Doordat je anders bent dan de rest zullen consumenten je beter onthouden en herkennen. Zorg er ook voor dat je content wordt gemaakt door professionals. Weinig werkt zo averechts als zeggen dat je kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan en vervolgens geen mooie food visuals maakt.

Blijf trends volgen

Foodtrends veranderen ongelooflijk snel. Het ene jaar was speciaalbier hot en happening, het jaar erop was het gin. Werk je in de foodbranche dan is het belangrijk om ook in te spelen op trends die relevant zijn voor jou. Door bepaalde trends te volgens zoals bijvoorbeeld het koken met verse groenten, dan kun je het niet maken om te werken met enkel pakjes met kruiden en smaakversterkers. Wees daarom creatief in jouw foodcontent en zorg ervoor dat je bijblijft.

Help consumenten om ze te inspireren

Veel mensen zijn geen keukenprinsen of keukenprinsessen. Dit betekent dus ook dat je niet moet verwachten dat ze precies weten hoe ze met jouw product aan de slag moeten. Maak daarom bijvoorbeeld leuke recepten waarmee je jouw doelgroep kunt inspireren. Als het recept vervolgens aanslaat heb je op lange termijn een klantenbestand die jaren blijft genieten van jouw product. Daarnaast spreken ze ook nog eens met hun vrienden en familie over jouw product. Door dit te doen zorg je ook nog eens voor goede mond op mond reclame.